måndag, december 01, 2008

kort mellanspel

i dessa dagar har jakob inte tid att skriva ett fylligt, vitsigt och/eller informativt inlägg. dock ska han berätta kort lite saker om hans liv efter hans födelsedag till ja, typ första advent.

1. steve fixade bästa överraskningsfesten någonsin. helt otroligt välplanerad, stor, rolig och fantastisk. att mr sexypants kommer till sverige i början av januari är en stor händelse, något som ska göras så bra som möjligt av mig, kanske behöver jag goda svenska vänner hjälp också. hede o bea o danne i sthlm? mario, dala, lundh, robban i växjö? päronen i åtvid? kanske är lkpg-folk, även om det sker endast besök om pers utlovande musik/cigarr/whiskey-rum är färdigt :D

2. Rangers vs Captials, NY, 23 Dec, Madison Sqaure Garden, Lundqvist, Näslund, Bäckström, Ovechkin. hallelujah. efter denna ska jag nog aldrig behöva se hockey live igen. förutom kanske ett växjö lakers-besök.hehe

3. hemtentor, grupparbeten, presentationen, revising and shit for that the stuff one has been procrastinating. urk för det.men jag ska inte klaga, har inte svåraste schemat eller kurserna.

4. decew falls igen. en 5 timmars utflykt i snöblandat regn o vind. men det va värt det, se lite natur och uppleva ontario. att steve o jag lekte med naturlagarna och stod på kanten till fallet, efter att varit olagliga och klättrat över ett staket, gjorde saken bara häftigare.

5. internationall xmas dinner social ikväll. ännu en fin anledning att skjuta upp allt. varför oroa sig över dagens problem när man kan göra det imorgon istället.

6.vitaminpiller. tack bec king. nu är jakobs balans på väg tillbaka för näsblod och förkylning är inget man vill ha.

7. bara 3 veckor kvar. helt konstig tanke, att lämna allt här. lutar åt att fira av skiten med skidresa sista dagarna. vore nåt. inte åkt skidor en henriks lilla eine skulle ut o åka,ingen hade han som körde-resan till Kisa.

8. mat nu. hörs senare. kramhej

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jacke...min dörr är alltid...stängd.
Men den går ju att öppna, som brukar med dörrar.

Anonym sa...

i göteborg står alltid dörren på vid gavel och slår i snålblåsten... kommer herr klasander hem över juldagen? monkan ska ju ha fest! kraaam

Anonym sa...

Ja Mr d, du brukar ju stänga dörren, låsa och sen lämna nycken sittande kvar i låset...

Anonym sa...

1. Räknas inte jag som Växjö/Åtvid kompis?

2. Grym match får jag erkänna. Men du kan inte säga att det är din sista, tänkt dig om 10-15 år när firma Bäckis/Markström (Sveriges största hockeytalanger sedan Sudden) bestämmer sig för att avsluta sina karriärer i deras hjärtans klubb... Ojojoj, då kommer det bli åka av, Markström kanmkt väl komma tvåa i hela poängligan - som målvakt!!

Anonym sa...

nu har vi en tyst minut tycker jag.

nye snart då. ska bli kul att ses. kan förresten berätta att jag fick julkortet från mamma & pappa på posten idag. du ser smått nördig ut i dina matrix-brillor. mamma, pappa & daniel har på sig långa svarta peruker & ser bara helt galna ut. de ruvo/åkerlundska skrattade.

ps. danne, din dörr står öppen, men man får "helst inte" gå in, skulle jag tro. ds.

Anonym sa...

Dörrar och dörrar! Våran dörr går ju nästan inte att stänga, eftersom den har slagit sig och ständigt läcker in en iskall liten vindil. Blir det riktigt kallt, så blir det rimfrost på handtaget PÅ INSIDAN!!! Man som Tommy Nilsson sjunger: "Öppna din dörr och säg att du vill ha mig där. Säg att du inom dig bär, bara kärlekens röst." Kan det sägas bättre?